Bør jeg bruke et byrå til Google Ads kontoen min?

Bør jeg bruke et byrå til Google Ads kontoen min?

Det å velge et byrå til å styre Google Ads annonseringen kan være en vanskelig og tidkrevende prosess. Det har blitt en liten jungel av ulike byråer som ønsker å styre din annonsekonto. Fra tidligere var det ofte mediebyråer og performance byråer som drev med dette,...

les mer
Google local campaigns – Det du trenger å vite

Google local campaigns – Det du trenger å vite

Hva er local campaigns? Den 10. Juli 2018 lanserte Google en helt ny kampanjetype med navnet “Local campaigns (på norsk: google ads lokale kampanjer)” som fokuserer på å drive butikkbesøk inn til de lokale butikkene. Kampanjetypen, som nå også er tilgjengelig i Norge,...

les mer
Local inventory ads – Google Ads

Local inventory ads – Google Ads

Hva er local inventory ads? Local inventory ads (på norsk annonser for varelager i butikk) er Google annonser som er utformet for å  fremme varelageret i fysisk butikk i tillegg til informasjon om butikken. Brukere som er i nærheten av dine fysiske butikker og som...

les mer
Det du trenger å vite om smart display campaigns

Det du trenger å vite om smart display campaigns

Hva er smart display campaigns? Smart display campaigns heter på norsk smarte kampanjer for displaynettverket. Det er en kampanjetype som baserer seg på automatisering for at du som annonsør skal kunne utvide kundebasen din og nå brukere i riktig øyeblikk i...

les mer
Store Visits i Google Analytics – hvordan få tilgang

Store Visits i Google Analytics – hvordan få tilgang

Etter tre år med store visits for Google Ads lanserte Google i høst store visits i Google Analytics som en beta funksjon. Med denne funksjonen er det nå mulig å forstå hvordan personer som har besøkt din fysiske butikk oppfører seg online og hvilken kanal (betalt og...

les mer
Tracking og KPI-er for nettsider

Tracking og KPI-er for nettsider

Læring er viktig for å kunne ha en positiv utvikling for aktiviteten på nettsiden din. Jo mer innsikt du har, desto bedre grunnlag har du for å prioritere problemstillinger og tiltak. Men hva bør du fokusere på? Her kan du lese mer om hva vi anbefaler deg å overvåke...

les mer