Ønsker du eller din bedrift å vite mer om annonsering i Google Display Network og mulighetene det gir deg?
REPRISE har god erfaring enten målet er økt kjennskap, økt nettstedstrafikk, konverteringer eller om du har en app du ønsker å promotere. Mulighetene er nesten utallige innen dette området.

Hva er Google Display Network?

GDN består av tusenvis av norske og globale nettsider der du kan få vist frem dine banner-annonser, videoer eller apper.

Hvorfor benytte Google Display Network?

Det er mange ulike årsaker til å vurdere GDN som en del av markedsføringsløsningen til din bedrift:

  • Merkevarebyggende – unik mulighet til å nå store målgrupper
  • Meget gode segmenteringsmuligheter – nå den rette brukeren til rett tid, til rett pris, på rett sted.
  • Remarketing – Nå de som tidligere har vist interesse for dine produkter eller tjenester.
  • Du kan velge å betale kun når noen klikker på annonsen, når noen konverterer, eller så kan du kan sette et mål hvor annonsene blir vist til flest mulig innen målgruppen.
  • GDN er en svært rimelig måte å få mye trafikk til ditt nettsted.

Google Display Network

Du velger segmentering og målgruppe basert på dine markedsmål. Du kan velge å målrette mot brukerens interesser eller intensjoner. Det er også mulig å velge å annonsere mot “emner” eller “temaer”. Dersom du ønsker å annonsere for boliger kan annonsene bli vist ved siden av en redaksjonell artikkel som handler om boligutbygging. Ikke minst kan du målrette mot tidligere besøkende på ditt nettsted.

Hva gir GDN deg som annonsør?

Mor og barn foran en laptop

  • Økt preferanse og kjennskap
  • Du treffer brukeren i rett modus – øker sannsynligheten for at du som annonsør oppfattes som interessant
  • Online til Offline – Sikrer også økt besøk i din fysiske butikk
  • Remarketing – Bidrar til økte inntekter/økt kjennskap

Hvorfor Remarketing via GDN?

  • 96% forlater et nettsted uten å konvertere
  • 70% forlater handlekurven uten å kjøpe
  • 49% besøker 2-4 nettsteder uten å kjøpe
  • Besøkende som returnerer til nettstedet har 3x høyere sannsynlighet for å konvertere
  • Få brukeren tilbake til ditt nettsted – Øk salget

Konklusjon – GDN er en meget god plattform for remarketing

Produktliste med forklaring

  • Google Display Network and partner sites
    Fellesbetegnelse for ulike annonsemuligheter i GDN
    – Responsive annonser (tekst, bilder og logo lastes opp og blir satt sammen til
    annonser).
    – Bildeannonser (bildefiler)
    – HTML5 annonser
    – Gmail ads (Googles epostmarkedsføringsprodukt).
  • Standard display ads
    Brukes vanligvis om bildeannonsering hvor formatene GIF, JPG og PNG brukes. Animasjon mulig opptil 30 sekunders lengde.
  • Dynamisk remarketing
    Fungerer ved at et produkt eller en tjenestefeed, f.eks. en shoppingfeed lastes opp til Google (må da inneholde unik ID, pris, bilde m.m.)
  • Local campaigns
    Egner seg for større retailkjeder. Fører til synlighet i nær hele Google Universet – Søk, Kart, Display, YouTube og Bedriftoppføringer. Forutsetter Store Visits (min. 30 butikker). Varighet minimum 30 dager.
  • Google smart display
    Betegnelse som brukes mest om annonseproduktet “Pay for Conversion”. Dette er altså displayannonsering hvor annonsør kun betaler når en konverteringshandling blir utført.
  • Google Smart Shopping
    Shoppingkampanjer via Displaynettverket. For annonsører med nettbutikk
  • Text ads
    Vanlige tekstannonser kan også brukes i GDN
  • Gmail ads
    Nå brukeren via deres Gmail innboks. Googles variant av epost markedsføring.
  • UAC – Universal app campaign
    Når du ønsker å markedsføre en app. Her når du brukeren via deres mobil eller nettbrett.
  • YouTube
    • TrueView in-stream skippable ads
      Videoer/annonser hvor brukeren kan velge å stoppe annonse etter 5 sekunder. Varighet på annonsen/filmen fra 12 sekunder til 3 minutter.
    • TrueView in-stream non skippable ads
      15-20 sekunders videoer som vises før filmen brukeren har valgt å se på. Dette produktet utfases nå av Google.
    • Bumper Ads
      Opptil 6 sekunder korte filmer som er non-skippable. Vises før filmen brukeren har valgt å se på.
    • TrueView video discovery ads
      Annonse består av bilde og tekst. Videoen spilles først av når annonsen blir klikket på.
    • YouTube shopping ads
    • Sponsored cards
      Tilleggsinformasjon til videoen. F.eks. relevant produktinformasjon i forhold til videoen.

Ta kontakt her hvis du/din bedrift ønsker en prat om dette