//mobile menu top items clickable

Apple search Ads – tekstannonser i app store

Apple search ads er en perfekt annonseplattform for bedrifter som har utviklet en app for iphone og/eller ipad. Ved å benytte Apple Search Ads vil din bedrifts annonser vises øverst i søkeresultatet i app store på både ipad og iphone. Her får du 8 gode grunner til å velge Apple Search Ads som en del av markedsføringstrategien deres.

Hvorfor bruke Apple Search Ads?

• Nå kunder det øyeblikket de søker etter din app.
• Nå kunder det øyeblikket de søker etter relevante søketermer til din app.
• I følge Apple laster over 50% av de som trykker på annonsen ned appen
• Historisk data (fra IPG) viser at Apple Search ads har en av de største konverteringsratene etter brand søk i Google
• Mindre konkurranse på plattformen øker kampanjenes effektivitet. Som en relativ ny plattform er det fordeler med å være først ut.
• Search match – Gir annonsører muligheten til å fange nye relevante søkeord som også kan benyttes i Google og Bing.
• Fange etterspørsel – For tiden kan kun en annonse vises om gangen i App store så på lik linje med Google er målet å fange opp den etterspørselen som blir generert via andre markedsføringsaktivitieter.
• Apple har økt markedsander globalt med søkeannonser noe som er en indikator på at kanalen vil fortsette å vokse – ERIK Finn gjerne noen tall på hvor mange i norge som har iPhone og iPad for å vise hvor mange vi kan nå.

Hvor vises Apple Search Ads annonsene?

Annonsene vises i søkeresultatene inne i Apple sin egen app store. Dette er rene tekstannonser som kan promotore nedlastninger av din egen bedrifts app. Det trengs ikke nye eller egne kreativer ettersom disse hentes automatisk rett fra appen.