av Jørgen Indsetviken | sep 21, 2020 | Blogg, SEO
TL:DR: Googlebot begynte i november 2020 med å crawle ved bruk av HTTP/2. Nettsteder på HTTP/1.1 vil ikke ha noen direkte ulemper i starten, men vi ser at Google har et økt fokus på hastighet og effektiviteten av innlastingen til nettsider. Hvorfor er dette viktig for...
av Evy Margrethe Johansen | jul 10, 2020 | Annonsering, Blogg
Nordmenn elsker å reise på ferie, spesielt om sommeren, men i mars i år så stoppet hele verden opp og «alt» ble satt på pause, også i annonsemarkedet. Spesielt utsatt var og er reiselivsbransjen. Alt relatert til reisevirksomhet droppet til et bunnivå man aldri har...
av Anniken Døvle | jun 19, 2020 | Annonsering, Blogg, Sosiale medier, YouTube
YouTube er en online video-kanal som skiller seg fra andre video-kanaler med sin unike reach, unge brukere og måten kanalen brukes på. På YouTube velger brukerne aktivt hvilke filmer de ønsker å se, og tilstedeværelsen er derfor svært høy. Sammenlignet med TV, der...
av Marius Talmo | jun 12, 2020 | Annonsering
Googles maskinlæring er et hett tema rundt om i den digitale verden. Verktøy og tjenester pumpes ut fra søkegiganten, og vi sitter gledelig og tester de ut for å se om de tilfører noen ekstra verdi utover det vi selv får til via manuelt arbeid. Bak ordet automatisert...
av Marius Talmo | jun 5, 2020 | Blogg, Uncategorized
Hjemmekontor er blitt det nye kontoret for flere av oss. Det som tidligere var en flott mulighet for å koble av fra kontoret og få gjort alle de tingene som man ikke rakk der med stadige avbrytelser og møter, er nå blitt den nye hverdagen. Fungerer det like bra som å...
av Jeanette Haugen | mai 6, 2020 | Blogg, SEO
I disse utfordrende tider med tanke på COVID-19 er tiden inne for å tenke at utfordringer kan skape muligheter. Tiden er inne for å benytte seg til å tenke kreativt og kanskje flytte tid og ressurser til å se på muligheter som kan bidra til både kort- og langvarig...