HTTP/2 kan bli avgjørende for bedriften din fremover

HTTP/2 kan bli avgjørende for bedriften din fremover

TL:DR: Googlebot vil i november 2020 starte med å crawle ved bruk av HTTP/2. Nettsteder på HTTP/1.1 vil ikke ha noen direkte ulemper i starten, men vi ser at Google har et økt fokus på hastighet og effektiviteten av innlastingen til nettsider. Hvorfor er dette viktig...

les mer
Annonsering i Google Display Network (GDN)

Annonsering i Google Display Network (GDN)

Ønsker du eller din bedrift å vite mer om annonsering i Google Display Network og mulighetene det gir deg? REPRISE har god erfaring enten målet er økt kjennskap, økt nettstedstrafikk, konverteringer eller om du har en app du ønsker å promotere. Mulighetene er nesten...

les mer
Omstillingsvillige nordmenn?

Omstillingsvillige nordmenn?

Nordmenn elsker å reise på ferie, spesielt om sommeren, men i mars i år så stoppet hele verden opp og «alt» ble satt på pause, også i annonsemarkedet. Spesielt utsatt var og er reiselivsbransjen. Alt relatert til reisevirksomhet droppet til et bunnivå man aldri har...

les mer
Hvordan lykkes med YouTube?

Hvordan lykkes med YouTube?

Sammenlignet med TV, der mange ikke ser på mens TV’en står på, sitter de fleste YouTube-brukere med PC/pad/mobil i fanget og følger godt med på hva som blir vist. Kanalen blir derfor også mer personlig og uformell. En film som skal kjøres på YouTube burde derfor alltid tilpasses kanalen.

les mer
Er Googles Smart Bidding så smart som de sier?

Er Googles Smart Bidding så smart som de sier?

Googles maskinlæring er et hett tema rundt om i den digitale verden. Verktøy og tjenester pumpes ut fra søkegiganten, og vi sitter gledelig og tester de ut for å se om de tilfører noen ekstra verdi utover det vi selv får til via manuelt arbeid. Bak ordet automatisert...

les mer
Nye fylker mangler i Google Analytics

Nye fylker mangler i Google Analytics

I midten av mars 2020 forsvant de gamle fylkene fra Google Analytics, og de har foreløpig ikke blitt erstattet av de nye fylkene. Dette vil påvirke all rapportering hvor man ønsker å se kundene ut i fra fylker. Det er vanskelig å si når Google får oppdatert sine...

les mer
Hjemmekontor – den nye korona-hverdagen?

Hjemmekontor – den nye korona-hverdagen?

Hjemmekontor er blitt det nye kontoret for flere av oss. Det som tidligere var en flott mulighet for å koble av fra kontoret og få gjort alle de tingene som man ikke rakk der med stadige avbrytelser og møter, er nå blitt den nye hverdagen. Fungerer det like bra som å...

les mer
Hva gjør konkurrentene dine i disse COVID-19 tider?

Hva gjør konkurrentene dine i disse COVID-19 tider?

Norge har vært gjennom en vanskelig periode siden landet vårt ble stengt ned 12. mars 2020. Det har vært utfordrende tider både for bedrifter og privatpersoner. Heldigvis ser det ut som landet nå gradvis åpnes opp igjen, ettersom vi har god kontroll på...

les mer
Godt tidspunkt for å pusse opp den digitale butikken

Godt tidspunkt for å pusse opp den digitale butikken

I disse utfordrende tider med tanke på COVID-19 er tiden inne for å tenke at utfordringer kan skape muligheter. Tiden er inne for å benytte seg til å tenke kreativt og kanskje flytte tid og ressurser til å se på muligheter som kan bidra til både kort- og langvarig...

les mer