Snapchat

Snapchat er det nest mest brukte sosiale mediet vi har i landet, med over 2 millioner aktive brukere. Det er ikke lenger forbehold tenåringer, der også mange eldre i Norge oppholder seg på plattformen. Det er med andre ord en kanal hvor du kan nå ut til et bredt publikum i alle aldere.

Snapchat når et bredt publikum med små budsjetter

På samme måte som Facebook, så har også Snapchat en Ad Manager som gir tilgang til verktøy og data som gjør det mulig å kjøre skreddersydde kampanjer med konkrete mål. I dag finnes det hele 87 såkalte predefines audiences som er basert på visningshistorikken til oss brukere. Det gjør det lett å treffe relevante mennesker i Snapchat-annonseringen. Som den billigste kanalen å markedsføre på så når vi samtidig ut til et bredt publikum på et relativt lavt budsjett.

Snapchat er en platform for nære relasjoner

Noe som skiller Snapchat fra andre sosiale medier er hvordan den fokuserer på private relasjoner. Da denne plattformen er forbeholdt sine nærmeste, så er brukere i et annet modus når de oppholder seg her. Dette gjør at Snapchat har blitt en uformell og engasjerende plattform der det er gode muligheter for å tenke utfor boksen, og dele annerledes og underholdene innhold. Det er en perfekt kanal til å bygge kjennskap til din bedrift! Med kreative løsninger i en av de mange annonsemulighetene det er, er det lett å skape innhold som engasjerer brukerne.

Annonsemuligheter:
– Snap Ads: 10 sekunders video med lenke som fører kunden til en nettside
– Story Ads: en samling av 2-20 snap ads som blir vist i Discover seksjonen
– Product Ads: format designet for å vise frem produkt eller tjeneste
– Snap filter: rammer og design som målgruppen kan inkludere i sin egen snap
– Snap linse: kreativer som du selv kan forvandle deg til når du sender en snap

Benytt Snapchat til å skaffe nye kunder

Snapchat jobber hele tiden med å utvikle plattformen slik at det skal være enklere for bedrifter å oppnå gode resultater. I dag kan di velge mellom 9 ulike mål fordelt på kundereisen, dette innenfor tre kategorier: awareness, consideration og conversions. Det gjør kanalen ideell til å både generere nye kunder, kjøp eller pleie eksisterende kunder.